Monday, May 16, 2011

MAMA, PLEASE :D

Helo. Selamat Hari Guru, cikgu ! Aku tak datang sekolah. Pagi tadi pening. Sebenarnya, dari hari Sabtu petang tu pening. Aku gila pergi tidur petang. Haa, padan muka kau. Aku pening mamai sekarang ni. Sikit-sikitlah. Esok Hari Wesak. Cuti lagi. Aku semangat tau nak pergi sekolah esok. Sekali teringat esok cuti. Gilalah.

Sejak sekolah menengah ni, aku tak semangat nak bagi hadiah dekat cikgu. Kalau sekolah rendah dulu, hari guru meriah gegila. Berbakul-bakul hadiah bagi. Kad, tempat letak pen, kek cawan, mug. Sekolah menengah -.- Macam ramai tak bagi je. So, aku malaslah nak bagi. Masa Tingkatan 1 ah aku semangat nak bagi. Bagi mug dalam dia ada gula-gula lepas tu balut dengan transparent wrapper yang bercorak + ribbon. HAHAHAA. Kakak balutkan :P Masa tu semangat sekolah rendah ada lagi.

Topik kita hari ini : Mama Please :D Hahahaa. Aku melangkau jauh kan ? Introduction panjang. Mesti suka cikgu Suleha ! CIKGU SULEHA, SAYA PERGI SHOPPING HARI NI ! Bohoooong.

Hari Sabtu yang lepas aku telah menggodek-godek Mama tentang DSLR. 
Saya : Mama, bila nak beli DSLR dekat orang ? 
Mama : Sabarlah, rumah baru tak settle lagi.
Saya : Alaaah, baru three thou + (aku aim 600D).
Mama : Ya, nanti mama beli bila tiba masanya.
 Suka melompat-lompat aku. Aku menggodek Mama sejak tengok katalog Warni Colour Centre yang dekat Muar tu. Hahaa. Hari hari kot tengok website Canon. Tengok 600D. Okay, aku tahu aku sangat excited nak kamera tu padahal nak guna pun tak tahu. Zaman sekarang dah maju. Tutorial merata-rata. Jadi, relaks.

Mama, nanti cuti pergi Jusco hari-hari, boleh ? 
Orang nak angkut cardigan banyak-banyak !